სხვადასხვა კომპანიის მენეჯერისგან ხშირად გაიგებთ კითხვას – „ბევრი სამოქალაქო ორგანიზაცია ითხოვს დახმარებას, რა კრიტერიუმებით შევაჩიოთ ისინი?“. ამ კითხვაზე პასუხს წარმოადგენს ბიზნესის კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის სტრატეგია (Corporate Social Responsibility – CSR).
მას შემდეგ, რაც კომპანიებმა გააანალიზეს კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის აუცილებლობა, ისინი სხვადასხვა მიმართულებით, სხვადასხვა სოციალურ საქმიანობას ახორციელებენ. შესაძლოა, კომპანია მთელი მსოფლიოს მასშტაბით მოღვაწეობდეს, მაგრამ მხოლოდ ერთი კონკრეტული მიმართულებით, ან ერთ კონკრეტულ თემზე აიღოს პასუხისმგებლობა, მაგალითად გარემოზე ზრუნვა კონკრეტულ ქვეყანაში.
როგორ განვსაზღვროთ პასუხისმგებლობა? ამ კითხვაზე პასუხის გაცემაში კომპანიებს ეხმარებათ გაეროს მდგრადი განვითარების პრინციპების ცოდნა. გარდა ამისა, აუცილებელია, კომპანიამ დაამყაროს კომუნიკაცია საზოგადოებასთან, ჩაატაროს კვლევა, შეხვდეს დაინტერესებულ მხარეებს და ამის შემდეგ განსაზღვროს, თუ რომელ სფეროზე იღებს პასუხისმგებლობას.
კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა ადიდასის და ნაიკის მაგალითზე:
ქვემოთ მოცემულია კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის სხვადასხვა მაგალითი: